Al Csibone

Mi kerül ezen ennyibe? Ezt Te is meg tudnád csinálni? Akkor rajta! Lehetetlen nincs.

Friss topikok

A tesztelési fázis lezárult, ezért most megosztom veletek a folyékony szappan receptjét és a tapasztalataimat.
A receptet itt találtam:
http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/10/folyekony-szappan-hazilag.html

A teszteléshez a DM-ben kapható legegyszerűbb és azt hiszem, legolcsóbb szappant választottam.

140.png

Sajtreszelőn lereszeltem (az egészet és a felhasználásra váró maradékot beletöltöttem egy dobozba) és egy bögrényi reszeléket egy fazékba tettem, amit felöntöttem 10 bögre vízzel (ugyanazzal a bögrével mérve). Bevallom, csaltam és egy picit több szappant tettem bele én is és a glicerint is kihagytam. :)
Szappan1.jpg

A lereszelt szappanok, felhasználásra várva.

Tegyük fel főni a szappanreszelékes vizet, de ne forraljuk, csak addig melegítsük, míg a szappandarabok el nem olvadnak.

Szappan2.jpg

Furcsa látvány...

Készen is van. Kevertem még hozzá 1 evőkanál olívaolajat és 10 csepp kókusz illatú illóolajat, majd hagytam kihülni az edényben.

Szappan3.jpg

Sokáig tényleg nem változik az állaga, aztán hirtelen gondol egyet és besűrűsödik. Nekem teljesen összeállt, mint valami kocsonya, de fakanállal kevertem rajta párat és egész elfogadható állagú lett. Tölcsérrel üvegekbe töltöttem és biztos, ami tuti alapon feliratoztam is az üvegeket, nehogy valaki beleigyon.

Szappan4.jpg

A végeredmény!

Elég sokáig kitartott ez a mennyiség (kb. 2-3 hónap) és nem is igazán panaszkodtak rá a fiúk. Aztán mikor fogytán volt és készülődtem a következő adagot megcsinálni, akkor Higgins finoman jelezte, hogy lehetne egy picit sűrűbb, mert ez nem igazán habzik és szerinte nem oldja tökéletesen a koszt. Valóban kétszer kellett megmosnom a kezemet a tökéletesen tiszta érzéshez.

A következő adagnál ezért változtattam. Elsőként másik szappant vettem (egyetlen hibája, hogy sokkal nehezebb volt lereszelni a sajtreszelőn) és nem méregettem bögrével, hanem az egészet beleborítottam a 10 bögre víz mellé.

balea.png

Nem kevertem hozzá semmit, de így is nagyon kellemes illata van és végre a párom is elégedett. Pénteken töltöttem ki az első adagot a fürdőszobába.

Címkék: spórolás otthon tisztítószer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alcsibone.blog.hu/api/trackback/id/tr815063822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása